اجاره كلايمر اجاره كلايمر

کلایمر

kelaymer.irوب سايت كلايمر و اجاره كلايمر

درباره كلايمر,كلايمر چيست؟,جايگزين داربست

كلايمر

اگر بخواهيم به صورت كلي و كوتاه درباره كلايمر توضيح دهيم ميتوان آن را جايگزين داربست هاي سنتي معرفي نمود اگر بخواهيم از مزاياي كلايمر توضيح دهيم از مزاياي كلايمر ميتوان به نصب و راه اندازي سريع و ارزان بودن كلايمر اشاره كرد اگر بخواهيم از امنيت كلايمر توضيح دهيم در مقايسه با داربست ميتوان گفت كاملا بي خطر و موارد امنيتي در آن همه جانبه لحاظ شده است. اگر مشتاق كسب اطلاعات بيشتر درباره كلايمر هستيد بر روي توضيح كلايمر كليك نماييد.

كلايمر چيست و چه كاربردي دارد؟

كلايمر به دستگاه بالابر گفته ميشود كه به منظور استفاده به جاي داربست به كار گرفته ميشود به صورت كلي نماي ساختمانها اگر نياز به تعمير بازسازي نقاشي، نماكاري، اجراي نما, نصب، نظافت نماي ساختمان, و ... داشته باشد ميتوان از دستگاه بالابر كلايمر به صورت خريد كلايمر و اجاره كلايمر استفاده كرد

هزينه كلايمر در مقايسه با داربست

تقريبا خريد داربست از لحاظ اقتصادي براي كارفرما نميتواند صرفه اقتصادي داشته باشد و از روي ديگر نگهداري داربست پس از اتمام پروژه و انتقال ان به انبار تقريبا سخت و در برخي موارد حتي غيرممكن نيز ميشود و همه اين عوامل باعث ميشود كه هزينه استفاده از داربست به طرز چشمگيري بالا برود. از اين رو دستگاه كلايمر مزاياي متعددي به نسبت داربست دارد به طوري كه خريد و نگهداري داربست بسيار آسان مي باشد و همچنين ميتوان دستگاه كلايمر را براي مدت مشخصي براي پروژه اي اجاره كرد و اين موضوع ميتواند هزينه نهايي استفاده از كلايمر را به طرز چشمگيري كاهش دهد در كل استفاده از كلايمر چه خريد كلايمر و يا اجاره كلايمر به نسبت استفاده از داربست بسيار پايين و مقرون به صرفه است و در نهايت هزينه قابل توجهي را در پروزه كاهش ميدهد.

امنيت كلايمر با مقايسه با داربست

با توجه به خطرات بي شماري كه در استفاده از داربست به گوش ميرسد و هر ساله شاهد هستيم كه حادثه هايي از بابت استفاده از داربست رخ ميدهد و براي افرادي كه با داربست سر كار دارند كار سخت و همواره با استرس مي باشد همه ساله شايد از گوشه كنار جهان خطرات استفاده از داربست از طريق رسانه ها و سايتهاي خبري به اشتراك گذاشته ميشود از اين رو مهندسين با طراحي و پياده سازي دستگاه كلايمر اين مشكل را برطرف كردند و تقريبا استفاده از دستگاه كلايمر از لحاظ امنيتي بسيار بالا بوده و تقريبا تا به اين تاريخ فوت ناشي از استفاده كلايمر گزارش نشده است با توجه به قرارگيري فرد در داخل سبد كلايمر پرت شدن به پايين و افتادن به پايين غير ممكن است همچنين براي ايمني بيشتر ترمز اضطراري و سيم بكسل دوم به سبد كلايمر متصل مي باشد كه در صورته كه سيم بكسل اول به درستي عمل نكند و يا پاره شوود كه غير ممكن است سيم بكسل دوم مانع افتادن سبد كلايمر شود. نكته ايمني كه در استفاده از كلايمر وجود دارد بايد خريد كلايمر و اجاره كلايمر را از شركت معتبر انجام دهيد تا بازرسي و كنترل دقيق بر روي نصب و راه اندازي كلايمر مد نظر داشته باشند.

قيمت كلايمر نما و بالابر نما

نماي كلايمر (ساخت كلايمر) به منظور جابجايي دو نفر ، مصالح ساختماني و ابزارها به طور مستقيم به محل كار طراحي شده است تا رنگ آميزي و تزئينات بيروني ساختمانها و بناها تا 150 متر انجام شود

تعليق ساخت و ساز در ساختمانهاي سبد كلايمر با سقف مسطح با استفاده از كنسول. يك - براي كلايمر منفرد ، دو - براي دوبل. دامنه بالابر تحويل نما ممكن است شامل كنسول باشد ، فاصله پرواز سبد كلايمر 0،9 متر 1،5 متر 2/5 متر از ديوارهاي ساختمان را فراهم مي كند كه عملكرد كار را هم در سطوح عمودي مسطح و هم در گوشه هاي پروژكشن فراهم مي كند. ساختمانها يا سازه ها

واحدهاي نگهداري ساختمان مجهز به كلايمر :

كنسول هاي روي سقف ساختمان براي تعليق سبد كلايمر هاي ساختماني؛
دو بيمه گيرنده.
كنترل از راه دور قابل حمل؛
طناب ، كابل

همچنين مي توان از وينچ LEF-500 به طور جداگانه (اصطكاك برقي ، r / n 500 كيلوگرم ، ارتفاع بلند كردن تا 150 متر) ، كنسولهايي با انتشار 0.75 ، 1،5 ، 2،5 متر از ساختمان و ساير لوازم يدكي تهيه كرد قطعات. بنا به درخواست ساختمان سبد كلايمر مشتري مجهز به وزنه بتن مسلح به وزن 50 كيلوگرم يا فلز به وزن 20 كيلوگرم است ، بار آهن با توجه به وزن كم و طول عمر زياد ، از نظر نصب بتن متفاوت است.

كلايمر بالابر نما دستگاه

نماي كلايمر از يك قاب ، ماشين آلات بالابر ، صيد و تجهيزات الكتريكي تشكيل شده است. اسكلت سازه جوش داده شده ساخته شده از لوله ها و گوشه ها در انتهاي مكانيسم هاي تعيين شده آن براي گرفتن و غلتك هاي راهنماي بلند كردن و طناب هاي ايمني. در زير سكوي كارگر عرشه داراي نرده ، مكانيزم بالابر نصب شده ، كه يك وينچ دو درام است. در وينچ پيشرو درنده يك درايو سه چرخ دنده اي ساخت ، كه جزئيات آن در يك حمام روغن بسته كار مي كند. مكانيزم وينچ اصطكاك براي بلند كردن هيچ طناب بالابر را در درام نمي كشد و به دليل اصطكاك روي آنها حركت مي كند. اين سبد كلايمر را مي توان به هر بلندي كه با طول طناب تعيين مي شود ، بالا برد.

مكانيزم Tilt به دو ترمز اتوماتيك - ديسك و ترمز مجهز است. ديسك - ترمز gruzouporny در وينچ درام پيشرو ساخته شده است ، در صورت وجود بار اضافي كار مي كند. ترمز طبل - توقف خودكار ، نصب شده بر روي شافت چرخ دنده هاي سياره اي ، هنگامي كه جريان را در مدار كنترل خاموش مي كنيد ، يك فنر بسته مي شود.

سكوهاي معلق در دو كلايمر و دو طناب ايمني معلق هستند كه قسمتهاي بالايي آن بر روي كنسولهاي نصب شده روي سقف ساختمان ثابت شده است. انتهاي پايين طناب ، موجودي وزن.

هنگام شكستن يا تضعيف طناب ها ، بطور خودكار با گيرنده وصل مي شود و سبد كلايمر بر روي خط ايمني آويزان مي شود. مدار كنترل برقي با بازشو.

در مدار كنترل سوييچ هاي فوقاني بالا و پايين سبد كلايمر هستند. در صورت قطع برق ، سبد كلايمر مجهز به وينچ دستي است.

در داخل ساختمان ساخت و ساز سبد كلايمر بر روي چرخ ها سوار مي شود كه روي قاب نصب شده اند. از جسم به شيء بدون جدا كردن آن توسط كاميون حمل مي شود.

بار ، كيلوگرم 300
حداكثر ارتفاع آسانسور ، متر 150
سرعت بلند كردن ، m / min 5،5
كشش يك وينچ ، kN 5
قدرت موتور ، كيلو وات 0،75
تعداد وينچ ، ا. 2
قطر طناب بالابر ، ميلي متر 8،8
قطر طناب ايمني ، ميلي متر 8،8
اندازه صفحه كار-گهواره (طول ، عرض ، ارتفاع نرده) ، ميلي متر 4000 * 860 * 1200
ابعاد گهواره آسانسور (طول ، عرض ، ارتفاع نرده) ، ميلي متر 4540 * 940 * 1670
نوع وينچ دو درام ، با طناب قرقره اي

محيطي كه با نماي كلايمر قابل اجراست:

درجه حرارت از -40 تا +40 ° C؛

بالاترين ميزان رطوبت نسبي در 25 درجه سانتيگراد از نوع جوي II مطابق با GOST 15150 - 80٪؛

نصب منطقه بادي GOST 1451 - IV؛

سرعت باد در 10 متر ، بيش از 14 متر در ثانيه؛

انفجار - مواد منفجره؛

خطر آتش سوزي - خطر آتش سوزي.

الزامات فني توسط كلايمرهاي نما راضي مي شوند:

سبد كلايمر ساختمان بايد به شكل اسكلت و سكويي انجام شود تا كارگر (كارگران) در آن جاي بگيرد. مساحت كف براي هر سبد كلايمر بايد حداقل 7/0 مترمربع باشد. Paul bassinet نبايد لغزنده باشد.

بايد سبد كلايمر معلق در يك كابل بالابر آويزان شود و يك خط ايمني داشته باشد.

دو سبد كلايمر به حالت تعليق در دو طناب معلق هستند و دو طناب ايمني دارند.

يك سبد كلايمر حلق آويز بايد كمتر از 120 كيلوگرم ، دو معلق - كمتر از 300 كيلوگرم نباشد.

سبد كلايمر هاي ساختماني در اطراف محيط بايد محافظت شود. ارتفاع حصار با مهماني غير كار نبايد از 1200 ميلي متر كمتر باشد ، و از جلوي كار - نه كمتر از 1000 ميلي متر.

درهاي مهد دستگاه در حصار مجاز نيست.

موانع بايد براي بارهاي كمتر از 1300 N براي اتصال كمربندهاي ايمني كارابينها و بستهاي مخصوص ابزار كار طراحي شوند.

ساخت و ساز بايد از سبد كلايمر به كنسول ، نصب شده در بالاي ساختمان (ساخت و ساز) معلق شود. ضريب پايداري كنسولهايي كه مرتباً مرتب شده اند ، نبايد از 2،2 كمتر باشد.

پايداري سبد كلايمر هاي ساختماني در محل كار و با جابجايي بايد با محاسبه بررسي شود. به منظور جلوگيري از مهد هاي ساخته شده ، مي توان آنها را براي پشتيباني از ساخت و ساز نصب كرد.

براي ساختن سبد كلايمر بايد غلتك هايي نصب شوند تا در امتداد زمين حركت كنند.

كپي از اين مطلب تنها در شرايطي مجاز است كه با كلمه كلايمر به اين صفحه لينك دهيد

به تهران سوئيت خوش آمديد!تهران سوئيت در حقيقت يك سامانه هوشمند براي رزرو هتل و همچنين اجاره اقامتگاه بومگردي ، اجاره سوئيت و آپارتمان مبله در تهران و سراسر ايران است. با « تهران سوئيت » شما ميتوانيد به صورت آنلاين در بيش از 200 شهر ايران اقامتگاه ، هتل و سوئيت رزرو كرده و با خيالي آسوده راهي سفر گرديد.
براي كسب اطلاعات بيشتر درباره نحوه رزرو ميتوانيد صفحه راهنماي رزرو را مشاهده نماييد. همچنين براي ارتباط با تيم پشتيباني ميتوانيد از طريق صفحه تماس با ما اقدام فرماييد

تهران مبله اجاره آپارتمان مبله در تهران,اجاره آپارتمان مبله در تهران جاجيگا,ميهمان شو اجاره آپارتمان مبله در تهران,اجاره آپارتمان مبله در تهران املاك باشي,جاكو اجاره آپارتمان مبله در تهران,تهران مبله اجاره آپارتمان مبله در تهران,جامونه اجاره آپارتمان مبله در تهران, اجاره آپارتمان مبله در تهران گل نشين,اجاره آپارتمان مبله در تهران ديوار,نظام مبله اجاره آپارتمان مبله در تهران,اجاره آپارتمان مبله در تهران لوكس مبله.

تهران سوئيت تارنمايي براي اجاره سوئيت، آپارتمان مبله, رزرو هتل و هر نوع اقامتگاه ديگري بوده كه به شما كمك مي كند در مقصد خود جايي براي اسكان رزرو نماييد. به عنوان مثال اگر شما قصد سفر به تهران را داريد، مي توانيد با اجاره سوئيت مبله در تهران يا اجاره آپارتمان مبله در تهران كوتاه مدت و صرف بهترين قيمت، مكاني مناسب براي اسكان ارزان قيمت و چند روزه خود فراهم كنيد. مزيت ديگر اين كه با كرايه سوئيت و اقامتگاه يا همان رزرو و اجاره روزانه خانه در تهران (اجاره روزانه آپارتمان در تهران) و ساير شهرها مي توانيد در هزينه هاي سفر خود براي مسافر تا حد زيادي صرفه جويي كنيد. چرا كه در سايت «تهران سوئيت» با استفاده از ديدگاه هاي كاربران، بهترين منزل مبله يا همان آپارتمان فرنيش شده با وسايل را بصورت شبانه و ارزان قابل رزرو خواهد بود. نكته ديگر آن كه در «تهران سوئيت» اجاره آپارتمان مبله تهران و اجاره سوئيت در تهران تنها با ارائه مدارك شناسايي و محرميت صورت پذيرفته و از اجاره سوئيت تهران براي مواردي برا ميهماني، دورهمي و ... كه با عرف و شرع سازگار نيست معذور مي باشيم.(لطفا اين موارد تماس نگيرند. با تشكر) اجاره سوئيت مبله غرب تهران,اجاره روزانه آپارتمان مبله غرب تهران,اجاره آپارتمان مبله در تهران براي يك ماه + قيمت,اجاره ماهانه آپارتمان مبله در تهران,اجاره سوئيت تهران يك شب,اجاره 1 روزه سوئيت تهران,اجاره سوئيت شرق تهران,اجاره آپارتمان مبله شرق تهران,اجاره آپارتمان مبله سعادت آباد تهران,اجاره سوئيت روزانه در سعادت اباد,اجاره سوئيت پونك تهران,اجاره روزانه آپارتمان مبله در پونك,اجاره سوئيت در شهرك غرب,اجاره آپارتمان مبله تهران شهرك غرب,اجاره آپارتمان مبله لوكس در تهران,اجاره روزانه خانه لوكس در تهران


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/10/23 ساعت: ۲۱ توسط:parsianclimber :

كلايمر مونوريل

اجزاء تشكيل دهنده كلايمر پرتابل
 
 
به طور كلي، كلايمر ها داراي عملكرد يكساني مي باشند اما نوع و شكل سازه هاي آن با توجه به نوع محل استفاده، ساخته مي شوند و با هم متفاوت هستند.

هر كلايمر از 7  قسمت تشكيل شده است كه به شرح زير مي باشد:

1- وينچ يا موتور، قسمت اصلي و مهمترين بخش دستگاه كلايمر مي باشد كه در مدل ها و ظرفيت هاي مختلف وجود دارد. دو نوع وينچ مكانيكي و وينچ برقي در بازار موجود است كه اطلاعات آنها در جدول زير آمده است:

 

 

2- پلت فورم مدولار براي قرار گيري كاربران: اين سبد محل قرار گيري كاربران جهت انجام امور كاري خود است. طول استاندارد اين كابين 6 متر مي باشد كه قابل تغيير از 1 تا 6 متر مي باشد. در نتيجه طول كابين نسبت به نوع نماي كاري مي تواند قابل تنظيم باشد. كابين يا پلت فرم كلايمر عمدتا از جنس قوطي هاي آهني سبك يا قوطي آلومينيومي بوده كه با بست هاي فولادي محكم به هم مونتاژ مي شوند. ارتفاع حفاظ آن تا 110 سانتي متر در عرض 70 سانتي متر بوده و كف آن نيز از ورق آج دار استفاده مي شود. در جلوي آن لاستيك هاي بادي محافظ نما نصب شده و در زير آن نيز جهت جابجايي آسان تر چهار عدد چرخ تعبيه مي شود.

              

 

3- سيستم هاي امنيتي و ترمز اضطراري كه از حساس ترين و با اهميت ترين اجزاء دستگاه كلايمر مي باشد كه باعث افزايش ايمني دستگاه و اطمينان براي كاربران مي گردد. محل نصب اين سيستم در دو طرف پلت فرم (تعداد دو عدد) و در مسير سيم بكسل هاي اصلي مي باشد و در صورت بروز هر نوع خطا در سيستم بالابري اين ترمز ها وارد عمل شده و مانع از سقوط و واژگوني دستگاه كلايمر مي شود. ظرفيت عملكرد سيستم هاي امنيتي برابر 1500 كيلوگرم در هر طرف مي باشد.

سيستم هاي امنيتي مكانيكي:

سيستم ترمز گريز از مركز يا حساس به سرعت
سيستم ترمز لنتي با صفحات لنتي
سيستم افزايش دهنده ضريب اطمينان با افزايش بار
سيستم ترمز امنيتي و سيم بكسل امنيتي
سيستم ترمز كماني شكل
سيستم ترمز Safety Lock يا ترمز موازي
سيستم هاي امنيتي وينچ هاي برقي
 

سيستم هاي امنيتي الكترونيكي:

سيستم قطع كن اضطراري
سيستم كنترل بار وينچ كلايمر
سيستم محدود كننده ارتفاع كابين
سيستم كنترل فاز
سيستم حساس به سرعت
سيستم الكتريكي قفل كن الكتروموتور
 

4- سازه هاي فلزي و عرشه مهار كننده بالاي ساختمان؛ اين سازه ها كه براي اتصال سيم بكسل ها و تحمل وزن كابين طراحي و ساخت شده اند به بالاي ساختمان منتقل شده و وزنه هاي تعادل در قسمت انتهاي آن قرار مي گيرد. اين سازه ها به صورت اجزاء جدا از هم بوده تا حمل و نقل و انتقال آن به پشت بام آسان گردد و در نهايت با پيچ و مهره به هم مونتاژ مي شوند.

                                                           

 

5- سيم بكسل هاي مورد استفاده در اين دستگاه نمره 8 و از جنس مغز فولاد گالوانيزه 19*6 مي باشد و به ارتفاع ساختمان بريده و تعبيه مي شود. تعداد مورد استفاده در اين دستگاه 4 رشته مي باشد كه تعداد دو رشته آن اصلي بوده و عمليات بالابري توسط آن انجام مي شود و دو رشته ديگر آن سيم بكسل هاي امنيتي مي باشند كه در صورت بروز هرگونه اشكال در سيستم بالابري، سيستم امنيتي بر روي سيم بكسل هاي امنيتي وارد عمل مي شود.

6. وزنه هاي تعادل كه بر روي سازه هاي روي بام نصب مي شوند نقش مهمي در ايستايي و جلوگيري در واژگوني دستگاه دارند و  بر اساس فرمول مشخصي بايد ميزان وزن مورد استفاده محاسبه و كار گذاشته شود.

7. سيستم هاي كنترلي و الكتريكي كه در دستگاه وجود دارند امور كنترلي و هدايت كلايمر را توسط اپراتور اعم از بالا و پايين رفتن و كنترل دستگاه را بر عهده دارند. در اين سيستم ها سنسورهاي كنترل ارتفاع و سنسورهاي حد مجاز ظرفيت نيز بكار برده مي شود.

 

        


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/7/14 ساعت: ۱۰ توسط:parsianclimber :

كلايمر

سرويس و نگهداري كليه اجزاء كلايمر مطابق شرح ذيل است:

1- سرويس و نگهداري موتور اصلي (Hoist)
- تميز نگه داشتن سيم بكسل و سطح بيروني موتور كلايمر (كه شامل الكترو موتور، وينچ و گيربكس مي باشد)، از ورود ذرات كثيف به داخل موتور و خرابي داخلي آن جلوگيري مي نمايد.


- يكي از قسمتهاي بسيار مهم مربوط به Hoist كلايمر، گيربكس آن مي باشد. اين گيربكس الزاماً بايست هر 12 ماه توسط تكنسين هاي ارائه دهنده دستگاه بازديد و دنده هاي آن Over haul گردد.


- بعد از اتمام كار با كلايمر، روي موتور ها بايد پوشانده شود تا از نفوذ آب باران يا هر گونه مواد و مايعات بداخل موتور جلوگيري شود.
 

2- سرويس و نگهداري ترمز هاي جانبي
- ترمزها و سيم بكسل هاي مربوطه بايد همواره تميز نگه داشته شوند و از ورود اجسامي مثل پارچه، كاغذ يا هر گونه سنگ ريزه، سيمان و ... بداخل آن جلوگيري گردد.


- قبل از شروع به كار ترمز هاي جانبي كلايمر بايد آزمايش شوند و در حين كار از برخورد آنها با موانع بايد اجتناب گردد و پس از خاتمه كار روي ترمز ها بايد روكش مناسب كشيده شود تا از آب باران و گرد و خاك مصون بمانند.
- بر اساس دستور العمل كارخانه هر 6 ماه يكبار ترمزها بايد سرويس شوند. ترمزهاي جانبي كه در محيط هاي پر گرد و غبار، مرطوب و چسبناك فعال هستند بايد هر سه ماه يكبار سرويس شوند.


3- نگهداري سيم بكسل ها
- اگر سيم بكسل در ناحيه اي كه كرپي زده شده، آسيب جدي ديده باشد مي بايست از آن ناحيه قطع و مجدداً مطابق دستورالعمل نصب كرپي، به آن كرپي بسته شود.
- سطح سيم بكسل بايست بطور متناوب چك شده و از گرد و غبار و .. تميز نگه داشته شود تا از معيوب شدن آن جلوگيري شود.


- اگر سيم بكسل داراي رشته هاي پاره شده بوده اما در حدي نيست كه نياز به تويض آن باشد مي بايست در ناحيه معيوب تا حد امكان تعمير و اصلاح شود (رشته هاي پاره شده به هسته اصلي سيم وصل شوند) اما اگر ايراد موجود، از استاندارد وضعيت مطلوب سيم فراتر رفته باشد، سيم مورد نظر بايستي بلافاصله تعويض گردد.


4- نگهداري اجزاء سازه اي
منظور از اجزاء سازه اي در كلايمر، كليه سازه هاي روي بام، اجزاء و قطعات پلت فرم و پوسته موتور ها مي باشد.


- كليه محل هاي اتصال، پين ها، پيچ و مهره ها توسط اپراتور مي بايست چك شوند تا از مفقود يا شل شدن آنها اطمينان حاصل شود و بر اثر برخورد، تغيير شكل نداده باشند. در صورت تغيير شكل اجزاء سازه اي بايد تكنسين مربوطه اشكال موجود را برطرف نمايند.

- كليه ذرات اضافه شده به سازه هاي كلايمر نظير (رنگ، چربي، دوده، سيمان و ...) بايستي به موقع بر طرف شوند چرا كه در غير اينصورت تميز كردن آنها مشكل تر شده يا همراه با زدودن آنها رنگ سازه ها نيز از بين مي رود. اگر اين اتفاق حادث شد كليه قسمت هايي كه رنگ زدايي شده اند مي بايست مجددا رنگ شوند تا از زنگ
زدگي و پوسيدگي جلوگيري شود.


- در صورت حمل و نقل يا نصب كلايمر، كليه اجزاء و قطعات بايد با احتياط جابجا گردند تا از آسيب رسيدن به آنها و تغيير شكل (دفرمه شدن) آنها جلوگيري شود.


5- نگهداري اجزاء و قطعات برقي
- جعبه برق مركزي كلايمر همواره بايد تميز نگهداشته شود و از گذاشتن ابزار يا ساير قطعات در داخل آن بايد اجتناب گردد.
- از برخورد جعبه برق، كليد Top limit و كابل برق با عوامل خارجي بايد جلوگيري شود.
- كابل برق اصلي كلايمر قبل از اتصال به سوكت جعبه برق مي بايست به بدنه پلت فرم مهار و محكم شود تا وزن آن هنگام بالا رفتن روي سوكت جعبه برق تحميل نشده و باعث جدا شدن آن از سوكت هنگام بالا رفتن و در ارتفاع نشود.
- كليه اتصالات برقي بايست مرتباً چك شوند تا از زدگي، شل بودن و خراب شدن آن اطمينان حاصل شود. اگر برخي قطعات برقي مثل سوكت ها، ترمينال ها و ... شكسته شده باشند مي بايست توسط برقكار ماهر تعويض شوند.


- بعد از خاتمه كار با كلايمر، برق از منبع اصلي قطع شده و جعبه كنترل بايد قفل و توسط روكش مناسب پوشيده شود.


6- دوره Over haul (سرويس)
- كليه عملكرد هاي كلايمر كه مرتب در حال عمليات است بايد هر دو ماه يكبار رسيدگي شود.
- اگر از دستگاه كلايمر به طور مرتب استفاده نشود، سرويس آن بايد پس از هر 300 ساعت كاركرد انجام گيرد.
- كلايمري كه بيش از يك ماه كار نكرده باشد، بايد قبل از راه اندازي مجدد سرويس گردد.
7- دوره تعميرات اساسي


بسته به شرايط استفاده، موتوري كه بيش از يك سال يا 300 روز كاري فعال بوده است بايد تعميرات اساسي شود. اگر محيط كار داراي گرد و غبار، رطوبت يا شرايط حاد تري باشد اين دوره تعميرات اساسي مي تواند كوتاه تر باشد. كلايمري كه نياز به تعميرات اساسي داشته باشد بايستي به كارخانه يا نمايندگي هاي مجاز سازنده  ارسال گردد.

 

معايب احتمالي و راه حل ها

 

1- كلايمر ثابت (بدون حركت) ناگهان به سمت پايين سُر مي خورد؟
علت: ترمز الكترومگنتيك روي موتور كلايمر دچار مشكل شده است. (صفحه لنت ترمز حساسيت خود را از دست داده يا اينكه سيستم برق آن مشكل پيدا كرده است)


راه حل: الف) فاصله بين صفحه لنت و آرماتور (صفحه القايي) بايد تنظيم و بازديد شود. بهترين اندازه بين 0.5 الي 0.6 ميلي متر مي باشد.


ب) سيستم برقي آن از تابلوي برق تا خود سيستم مگنت چك شود.


ج) كل ترمز الكترومگنتيك و يا صفحه لنت آن تعويض گردد.


 

2- كلايمر در حال حركت خارج از كنترل است؟
علت: مشكل شاسي كنترل يا درگيري كنتاكتور AC مي باشد.
راه حل: كليد قارچي را زده تا حركت پلت فرم متوقف شود، سپس جريان را قطع كرده و كنتاكتور يا شاسي كنترل را تعويض نماييد.


 

3- كلايمر بالا و پايين نمي رود و متوقف مانده است؟


علت: نوسان برق يا قطع مدار كنترل

راه حل: الف) نشت جريان برق يا وجود هر سه فاز بصورت نرمال چك شود.


ب) چند دقيقه بعد، دوباره استارت كنيد يا رله را عوض نماييد.


ج) بررسي كنيد كه وقتي روي قطعه مركزي كنتاكتور كه هنگام عملكرد به سمت داخل حركت ميكند آيا داخل مي رود يا خير (در صورت كاركردن بايد برق خروجي آن تا موتور چك شود) و بررسي كنيد هنگامي كه بر روي شاسي كه به سمت داخل رفته فشار بيشتري اعمال ميكنيد كار مي كند يا خير.


د) فيوز ها چك يا تعويض شود.

 

4- پلت فرم بيش از حد كج مي شود (نا تراز مي گردد) ؟
علت: سائيدگي ترمز الكترومگنتيك، افزايش يا كاهش فاصله صفحات ترمز مگنت، تقسيم نامتوازن بار در كف پلت فرم.
راه حل: الف) تنظيم فاصله (Gap) صفحات ترمز مگنت
ب) متوازن كردن بار در پلت فرم


 

5- يك موتور كار نمي كند يا بيش از حد داغ مي شود؟


علت: ترمز مگنت باز نمي شود، فاصله بين صفحات ترمز خيلي كم است، سيم پيچ سوخنه است يا ركتي فاير آسيب ديده است(پل ديود)، كليد محافظ حرارتي آسيب ديده است، كنتاكتور يا كليد سلكتور آسيب ديده است.


راه حل: الف) فاصله بين صفحات اصطكاكي ترمز مگنت تنظيم شود يا صفحات مربوط تعويض گردد.


ب) سيم پيچ ترمز تعويض گردد.


ج) ركتي فاير (پل ديود) تعويض گردد.


د) كليد محافظ حرارتي (Thermal relay) و كنتاكتورر مربوط تعويض گردد.


ه) سوئيچ سلكتور تعويض گردد.


 

6- سيم بكسل اصلي، داخل موتور نفوذ نكرده و وارد نمي شود؟


علت: نوك سيم بكسل خوب كونيك و تيز نشده است يا قسمت ابتدايي سيم بكسل كج و دفرمه شده است، قطعه هادي سيم بكسل آسيب ديده است.


راه حل: الف) نوك سيم را دوب كرده و مجددا كنيك كنيد.


ب) هادي سيم را تعويض كنيد.


 

7- صداي غير عادي از موتور شنيده مي شود؟

علت: خرابي اجزاء داخلي Hoist موتور


راه حل: تعويض قطعه مورد نظر.

 

8- موتور قدرت حركت دادن پلت فرم كلايمر را ندارد؟


علت: ولتاژ ورودي برق كم بوده يا يكي از فازها قطع مي باشد، خرابي چرخ دنده اصلي، درگيري ترمز مگنت


راه حل: الف) برق ورودي چك شود.


ب) Hoist يا موتور سرويس شود.


ج) شكاف بين صفحات ترمز مگنت تنظيم شده و درگيري ترمز چك شود.


 

9- در حين كار با كلايمر، برق دستگاه بطور خودكار قطع و وصل مي شود؟


علت: كابل برق متصل به جعبه برق بدليل نشت جريان (Leakage) باعث افت ولتاژ مي گردد.


راه حل: كابل برق اصلي تعويض شود، منطقه نشت جريان و افت ولتاژ شناسايي و از مدار بر طرف گردد.
 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/4/23 ساعت: ۰۹ توسط:parsianclimber :